T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / FATSA - Aslancami Ortaokulu

Birifing Dosyası

ASLANCAMİ İLK-ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 BİRİFİNG  DOSYASI

        2022-2023

 

 

1.BÖLÜM:

 

A-OKULUN ADI                                                    : Aslancami  İlkokulu—Ortaokulu

B-ADRESİ                                                               : Aslancami Mahallesi  / Fatsa/ORDU

C-TELEFON NO                                                    : 453 2001

 

D-OKULUN AMACI

           

            1-Atatürk inkılap  ve  ilkelerine  ve Anayasada ifadesini  bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin  milli, ahlaki ve insani,manevi ve kültürel değerlerini benimseyen,koruyan  ve geliştiren,ailesini,vatanını ve milletini seven,daima yüceltmeye çalışan;insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik,laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine  karşı  görev ve sorumluluklarını bilen  ve bunları  davranış haline getiren  yurttaşlar olarak yetiştirmek.

       2-Beden. zihin,ahlak.ruh  ve duygu  bakımlarından  dengeli, sağlıklı bir şekilde  gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere  ,hür ve bilimsel  düşünme gücüne,geniş bir dünya görüşüne sahip,insan haklarına saygılı,topluma  karşı sorumluluk duyan; yapıcı ,taratıcı ve verimli  kişiler  olarak yetiştirmek.

       3-İlgi , istek ve yeteneklerini geliştirerek gerekli bilgi,beceri  , davranışlar ve birlikte iş  görme  alışkanlığı kazandırmak suretiyle  hayata hazırlamak ve  onların  kendilerini  mutlu kılacak  ve toplumun  mutluluğuna  katkıda bulunacak  birer  meslek  sahibi olmalarını  sağlamak.

        4- Böylece bir yandan Türk  vatandaşlarının  ve Türk toplumunun refah ve  mutluluğunu artırmak,öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde  iktisadi,sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek  ve hızlandırmak; nihayet Türk Milletini  çağdaş uygarlığın yapıcı,yaratıcı ve saygın bir ortağı yapmaktır.

 

        5-Bulunduğu yöredeki öğrencilere,kendi fiziksel ve toplumsal ihtiyaçlarını,toplumun ihtiyaç ve beklentileri ile uyumlu bir biçimde karşılayabilmeleri için gerekli olan bilgi,beceri,yetenek, tutum ve değerler ile Türk milletinin milli ve manevi değerlerini kazandırmaktır.

 

E-SEVİYESİ,DERECESİ                                     : 8 Yıllık Taşıma Merkezli İlkokulu-Ortaokulu

F-ÖĞRETİM ŞEKLİ                                              : Normal Öğretim

G-OKUTULANYABANCI DİLLER                   : İngilizce

H-KİTAPLIĞINDAKİ KİTAP SAYISI               :  250

 

 

 II.BÖLÜM :

A-OKULUN TARİHÇESİ

                         Köyün(Beldenin) kuruluşu 1930 lu yıllara dayanmaktadır.

Ancak köy eğitim-öğretim faaliyetlerine 1949 yılında yapılan ilkokul ile başlamıştır.

 

      Yapılan ilkokul tek derslikli ahşap bir binadan ibaretti.Dağınık yerleşime sahip olan köye okul açıldıktan sonra çevre köyler küpdüşen  yavaş hacıköy Saitlerden öğrenciler gelmeye başlamış 1940-1950 eğitim-öğretim yılında eğitime başlayan okula 13 öğrenci kayıt olmuştur. Okulun ilk öğretmeni Ahmet SERDAR idi.

           1949 yılında yapılan bu ahşap bina daha sonra yıkılarak yerine iki derslikli yeni bir bina yapılmıştır.(1972)

        

         Aslancami 1973 yılında  orta okuluna kavuşmuştur. Bu yılda devlet köylü işbirliği ile 3 derslikli 1 müdür odasından oluşan bina yapıldı.1973-1974 eğitim –öğretim yılında eğitime başladı.İlk yıl kayıtlı öğrenci sayısı 38 idi. Okulun o zaman ki adı Aslancami-Eskiköy orta okuluydu .1991 yılında alınan kararla  ortaokul ile ilkokul birleşerek Aslancami İlköğretim Okulu adını aldı.2016 2017 eğitim öğretim yılında Eskiköy Ortaokulu kapanarak öğrencieri Aslancami Ortaokulumuza taşınmıştır.

 

B- ÖĞRENCİ BAŞARILARI :

 

2010/2011  öğretim yılı içinde yapılmış olan ilçemiz ilköğretim okulları arası bilgi ve kültür yarışmasında 4'lİk elde edilmiştir.2013/2014 Eğitim öğretim yılına kadar gerçekleşen Bilgi Yarışmalarda ise sürekli ilk 5. Sırada yer aldık. Aslancami Geleneksel Futbol Turnuvasında  3.lük  elde etmiştir.2010/2011 Eğitim Öğretim yılında sınava giren 20 öğrenciden; OGES 'da  3 Fen Lisesi 6 Denizcilik 1 Anadolu 2 Hemşirelik 1 Kız Meslek 1 Anadolu Ticaret ve 1 İmam Hatip  Liseleri kazanmışlardır.

                         

             Çeşitli Yerel Projeler  ve Bu benim eserim Proje yarışmalarda öğrencilerimizin aldığı ödüller bulunmaktadır.Bu benim Eserim Yarışmasında Okulumuz ilçenin en fazla proje yapan okulu Ordu ilinde ise en fazla proje yapan 2. Okulu oldu.Aynı yıl Bu benim eserim Proje yarışmalarda Samsun Bölge sergisindeki projemiz Mansiyon Ödülü alarak ilçemize ve okulumuza yakışır bir derece elde etmiştir.Yine  Bu benim eserim Proje Yarışmalarında 2012/2013 eğitim öğretim yılında Samsun Bölge sergisine 2 proje göndererek 1 tanesi ANKARA Final sergisine gitmeye hak kazanmıştır.Ankara final sergisinde TÜRKİYE birinciliği almayı hak kazanmıştır.Aynı zamanda 2013/2014 yılında ise bu gelenek  bozulmayarak Bu Benim Eserim  Projesi Yarışmalarında ANKARA Final sergisine gitmeye hak kazanmıştır.Ankara final sergisinde TÜRKİYE birinciliği almayı hak kazanmıştır.

 

              Ordu'nun Fatsa ilçesinde bulunan Aslancami Ortaokulu, TUBİTAK'ın "Bu Benim Eserim Projesi Türkiye Final Yarışması"nda "Zeykoranit" adlı projesi ile Türkiye birincisi oldu.
Türkiye final yarışmaları 6 Mayıs 2014 Salı günü Milli eğitim Bakanlığı Şura Salonu'nda törenle başladı. Samsun bölgesinden kendi dalında birinci seçilerek Ankara final yarışmasına katılan Aslancami Ortaokulu 6, 7 ve 8 Mayıs tarihlerinde Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Şura Salonu'nda proje standını yarışmaya hazır hale getirdi. Ankara'da çeşitli üniversitelerden oluşan jürilere projeyle ilgili sunumlar yapıldı. MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık ve Daire Başkanları, Aslancami Ortaokulu'nun "Zeykoranit" adlı projesini Proje Danışmanı İbrahim Çoban ve öğrenciler Abdulkadir Aslan ve Kübra Aslan dinleyerek beğenilerini sundular. Yarışma sonuçları bugün açıklandı. Aslancami Ortaokulu Türkiye'nin 81 değişik illerinden gelen 100 finalist arasında kendi dalında Türkiye birincisi seçildi.
ÖDÜLÜ BAKAN AVCI'NIN ELİNDEN ALDILAR
Aslancami Ortaokulu Müdürü İbrahim Çoban ve öğrencileri birincilik ödülünü Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'dan aldılar. MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık tebriklerini sundular ve öğrencileri yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilmeleri için Bilim Teknik Dergisi'ne ücretsiz aboneliğini sağladılar.
   Aslancami Ortaokulu 2015  yılında da proje dalında Türkiye birincisi olmuştu.Okul Müdürü İbrahim ÇOBAN ;2015 yılında Ordu ilini temsilen MEB Meclis başbakanlık ve cumhurbaşkanlığında temsil etmiştir.

 

 II.BÖLÜM:

 

OKULUN BİNA DURUMU                                            

A-BİNANIN ÖZELLİKLERİ                               :Mevcut 9 derslikli binadır.Bilişim sınıfı içinde                            kütüphanemiz mevcuttur.Anasınıfı mevcuttur.

B-DERSHANELER                                                           :9 Derslik

C-LABORATUVAR                                              :var

D-OKULVE SINIF KİTAPLIKLARI                      :Var.

E-ATÖLYE DURUMU                                         :Yok

F-DEPO AMBAR VE ARŞİV DURUMU                     :Var.

G-SPOR SALONU                                             :Yok

H-İDARE ODALARI                                         :1 Müdür odası ,Yard.odası odası ve 1 öğretmenler odası

I-DİĞER SOSYAL FAALİYETLER İÇİN

AYRILMIŞ YERLER                                            :Okulumuzun mevcut binalarının dışında kalan yaklaşık 3500 metre karelik alanda voleybol,basketbol ve futbol sahası,çocuk parkı,tarım uygulama bahçesi için  mevcut alan vardır.

J- REVİR                                                                 :Yok

 

K-BAHÇENİN ALANI,AĞAÇLANDIRILMASI

    ÇİÇEKLENDİRME ÇALIŞMALARI VE

    KORUNMASI : Bahçe alanı öğrencilerin spor yapabilmelerine elverişli hale getirilmiştir.

    Okul bahçesi halk ile  birlikte kampanya başlatılarak yaklaşık 50 çam ağacı ile ağaçlandırılmıştır.

     Ayrıca çiçeklik yapılarak çeşitli çiçeklerle  donatılmıştır.

   

IV.BÖLÜM:

 

OKULUN PERSONEL VE ÖĞRENCİ DURUMU

A-ÖĞRETMEN SAYISI                                                               : 11

B-YÖNETİCİ SAYISI                                                                   :  2

C-HİZMETLİ  SAYISI                                                                   : 1+1  işçi=2

 

BRANŞLARA GÖRE ÖĞRETMEN DAĞILIMI

   Beden Eğitimi Öğretmeni         :-

   Türkçe Öğretmeni                 : 1

   Matematik Öğretmeni           : 1-

   Fen Bilgisi Öğretmeni            : 1

   Sosyal Bilgileri Öğretmeni      : 1

   Sınıf Öğretmeni                    : 3

   Ana sınıfı Öğretmeni             : 1

   Din Kültürü Ahlak Bil.             :1

   İnglizce Öğretmeni:               :1                          

 Bilişim Teknolojileri Öğretmeni :1   

 ÖĞRENCİ DURUMU : 

1.KADEME ÖĞRENCİ SAYISI :                                                                                                      

Anasınıfı:15

1.Sınıf  :11

2.Sınıf  :9

3.Sınıf  :10

4.Sınıf  :8

 

  2.KADEME ÖĞRENCİ SAYISI  :

            5.Sınıf  :20

            6.Sınıf  :16

            7.Sınıf  :17

            8.Sınıf  :19

   ___________________________

      TOPLAM  :Anasınıfı +1-4 sınfı +(15 anasınıfı): 90:

    İLKOKUL:1-4:  ERKEK:18  ---- KIZ:35  :           Toplam :53

    ORTAOKUL:5-8 : ERKEK:28--KIZ: 44   : Toplam:72

    İlkokul ve Ortaokul Toplam: 125 öğrenci

   

 

V.BÖLÜM  :

    

A-OKULUN SORUNLARI  :

                        

        Okulumuza taşıma yapıldığından yollar düzeltilmelidir.Dağılmış aile ve davranış bozukluğu olan öğrenciler için belde ve mahalle okullarına sayısına bakılmaksızın rehber öğretmen verilmelidir.

                        

 

 B- ÖĞRETMEN VEYA YÖNETİCİ NOKSANLIĞI VEYA FAZLALIĞI.

 

1-NOKSANLIKLAR                                              : Rehber Öğretmen

                                                                                    

2-FAZLALIKLAR                                                  : yok

 

C- DİĞER PERSONEL DURUMU                                

 

1-NOKSANLIKLAR                                                :yok

            2-FAZLALIKLAR                                                 :yok

 

 

 

D-OKULUN KAPASİTESİ

 

            Bir ilköğretim okulunda yer alması gereken laboratuar,işlik,kütüphane,depo gibi bölümler yoktur.

            Prefabrik derslikler Temmuz 2013 de kaldırılmıştır.2014 yılında yeni binamıza kavuştuk.Eğitim öğretime yeni binamızda devam ediyoruz.Bina olarak sorunumuz yok.Yeterli

 

 

 

E-ÖĞRENCİ DEVAM-DEVAMSIZLIĞI İLE İLGİLİ BİLGİLER :

 

            Öğrencilerimizin okula devamı konusunda genel olarak bir sorun yaşanmamaktadır.8.sınıf DOWM SENDROMLU öğrencisi Damla BÜYÜLASLAN adlı öğrenci sürekli hastalığından  dışında devamsızlık yapan öğrencimiz bulunmamaktadır Ayrıca tarım işleri dolaysı ile zaman zaman devamsızlıklar görülmektedir. Okul müdürlüğü olarak bu devamsızlıkların asgariye indirilmesi için gereken çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir.

 

VI.BÖLÜM

           

A-OKULUN KENDİ İMKANLARI İLE ÇÖZEMEYECEĞİ SORUNLARI VE ÇÖZÜM İÇİN ÖNERİLER:

 

            Okulumuzun kendi imkanları ile çözemeyeceği sorunları genel olarak ilgili bölümlerde belirtilmiş olup sadece malzeme ihtiyacı bulunmaktadır.

           

           

B-ÇÖZÜMLER KONUSUNDA ÜST MAKAMLARA YAPILAN ÖNERİLER ...

 

            Okulumuzun  binası yeterlidir.Şükürler olsun İlçe M.E.M, ilgili kişi ve kurumların desteğiyle, bizimde sorunlarımızı zamanında iletmemizden dolayı binamız yapılmıştır

 Emeği geçen ,vesile olan herkese ve her kuruma TEŞEKKÜRLER.........................

 

                    Cevat ÖZTÜRK                                                                                                                                                                          Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.01.2013 - Güncelleme: 20.02.2023 10:43 - Görüntülenme: 1344
  Beğen | 0  kişi beğendi